Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Opole

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach
fot. GDDKiA Opole
Budowa nowego mostu w Głuchołazach wchodzi w kolejną fazę. Po zakończeniu rozbiórki przyczółków oraz fundamentów niedokończonego obiektu nad Białą Głuchołaską, który został zerwany przez zeszłoroczną powódź, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła prace związane z budową podpór nowego mostu.

Podpory będą posadowione poza wałami Białej Głuchołaskiej.

Prace przy moście

GDDKiA informuje, że najbliższy rok to okres intensywnych prac w zakresie branży mostowej na tym odcinku. Wykonawca ma 12 miesięcy na budowę mostu w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową oraz uzyskane pozwolenie na budowę.
W tym tygodniu rozpoczął się montaż pali pod fundamenty podpór nowego obiektu. Dla obu podpór zostanie zamontowanych ponad 40 pali żelbetowych o długości 14 metrów oraz średnicy 1 metra (po 22 pale na każdą podporę).

Zadanie realizuje konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar, czyli dotychczasowy wykonawca rozbudowy drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Inwestor podpisał aneks do umowy, zwiększający wydatki o 19 mln zł.

Most odporny na kataklizm?

Projekt budowy nowego obiektu mostowego uwzględnia warunki administratora rzeki (tj. PGW Wody Polskie), rekomendacje Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDIM) oraz wytyczne Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Budowany obiekt będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w korycie rzeki. Przy konstrukcji belkowej oba końce przęsła będą opierać się na przyczółkach, które przenoszą ciężar mostu na podłoże. Obiekt o konstrukcji belkowej, żelbetowej sprężonej i wzmocnionej łukiem, będzie miał długość całkowitą 52 m i szerokość 19 m, z dwoma pasami ruchu i ciągami pieszo-rowerowymi.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zrealizowano już 100 zadań popowodziowych

Drogi i autostrady

Zrealizowano już 100 zadań popowodziowych

Damian Kelman 18 lipca 2025

Coraz bliżej końca rozbudowy DK45 [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Inżynieria i innowacje

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

simetra 27 października 2024

Zobacz również:

Zrealizowano już 100 zadań popowodziowych

Drogi i autostrady

Zrealizowano już 100 zadań popowodziowych

Damian Kelman 18 lipca 2025

Coraz bliżej końca rozbudowy DK45 [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Most w Głuchołazach z pozwoleniem na budowę

Inżynieria i innowacje

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

simetra 27 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij